Artykuł pt. „Edukacja spotyka sztukę: ’dramatyczne’ doświadczenia w klasie językowej” ma na
celu przedstawienie dramy jako efektywnego narzędzia w nauczaniu języka obcego. Autor
opisuje początki dramy w edukacji i przedstawia jej najbardziej popularne strategie. Artykuł
dowodzi, iż w nowoczesnej klasie języka angielskiego zajęcia teatralne są nieocenionym źródłem komunikatywnych symulacji. Po pierwsze, zajęcia z wykorzystaniem dramy motywują
nieśmiałych uczniów do udziału w zajęciach grupowych; po drugie, mają one nieskończony
komunikacyjny potencjał; wreszcie, wprowadzają pozytywną atmosferę i przełamują lody
w klasie zachęcając do zabawy i radości zarówno studentów jak i nauczycieli.
Słowa kluczowe:
drama-in-education, drama-based activities, drama strategies, communicative approach, motivation, real-life language situations
Botwina, R. (2014) „Edukacja spotyka sztukę: ’dramatyczne’ doświadczenia w klasie językowej”, Linguodidactica, 18, s. 7–19. doi: 10.15290/lingdid.2014.18.02.
"Projekt finansowany w ramach programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod nazwą „Wsparcie dla czasopism naukowych" w latach 2019-2020, numery umów: 401/WCN/2019/1, 402/WCN/2019/1, 407/WCN/2019/1"