Edukacja spotyka sztukę: ’dramatyczne’ doświadczenia w klasie językowej

Renata Botwina

Uniwersytet Warszawski


Abstrakt

Artykuł pt. „Edukacja spotyka sztukę: ’dramatyczne’ doświadczenia w klasie językowej” ma na celu przedstawienie dramy jako efektywnego narzędzia w nauczaniu języka obcego. Autor opisuje początki dramy w edukacji i przedstawia jej najbardziej popularne strategie. Artykuł dowodzi, iż w nowoczesnej klasie języka angielskiego zajęcia teatralne są nieocenionym źródłem komunikatywnych symulacji. Po pierwsze, zajęcia z wykorzystaniem dramy motywują nieśmiałych uczniów do udziału w zajęciach grupowych; po drugie, mają one nieskończony komunikacyjny potencjał; wreszcie, wprowadzają pozytywną atmosferę i przełamują lody w klasie zachęcając do zabawy i radości zarówno studentów jak i nauczycieli.

Słowa kluczowe:

drama-in-education, drama-based activities, drama strategies, communicative approach, motivation, real-life language situations


Opublikowane
2014-12-30


Botwina, R. (2014) „Edukacja spotyka sztukę: ’dramatyczne’ doświadczenia w klasie językowej”, Linguodidactica, 18, s. 7–19. doi: 10.15290/lingdid.2014.18.02.

Renata Botwina 
Uniwersytet Warszawski