Właściwości funkcjonalno-stylistyczne użycia frazeologizmów pochodzenia biblijnego w publicystyce

Eugenia Maksimowicz

Uniwersytet w Białymstoku


Abstrakt

Frazeologizmy pochodzenia biblijnego są używane jako środek służący kreacji odpowiedniego kolorytu i ekspresji w tekstach publicystycznych. Aktywnie funkcjonują one w stylu informacyjnym, analitycznym i artystyczno-publicystycznym. Największa ich produktywność jest zauważalna w nagłówkach artykułów prasowych, reportaży i wywiadów. Omawiane frazeologizmy realizują w publicystyce funkcję nominatywną, informacyjną, emotywną i reklamową.

Słowa kluczowe:

religious vocabulary, idioms biblical, Russian papers


Opublikowane
2014-12-30


Maksimowicz, E. (2014) „Właściwości funkcjonalno-stylistyczne użycia frazeologizmów pochodzenia biblijnego w publicystyce”, Linguodidactica, 18, s. 113–123. doi: 10.15290/lingdid.2014.18.10.

Eugenia Maksimowicz 
Uniwersytet w Białymstoku