Klasyfikacja błędów jako podstawa realizacji funkcji kontrolnych w podejściu komunikacyjnym nauczania języka angielskiego

Марина Г. Гец

Минский государственный лингвистический университет


Abstrakt

W niniejszym artykule uzasadnia się celowość stosowania analizy typowych błędów w języku mówionym osób uczących się języka angielskiego. Autor rozpatruje różne definicje pojęcia „błąd”, przytacza kilka klasyfikacji błędów językowych oraz błędów, występujących w języku mówionym, opisuje ich funkcje, wyróżnia błędy logiczne, które świadczą o konieczności rozwijania logicznego myślenia. Podkreśla się konieczność realizacji czynności kontrolnooceniających z uwzględnieniem różnorodności ich funkcji, ze szczególnym uwzględnieniem mechanizmów samokontroli i autokorekty uczących się osób.

Słowa kluczowe:

classifications and functions of speech irregularities, mistakes, errors and fossilized errors, logical misconception, mechanisms of control and self-control, communicative approach

Pobierz

Opublikowane
2012-12-30


Гец, М. Г. (2012) „Klasyfikacja błędów jako podstawa realizacji funkcji kontrolnych w podejściu komunikacyjnym nauczania języka angielskiego”, Linguodidactica, 16, s. 31–37. doi: 10.15290/lingdid.2012.16.03.

Марина Г. Гец 
Минский государственный лингвистический университет