Koncepcyjne podstawy rozwoju pomocy naukowej zorientowanej na przygotowanie przyszłego nauczyciela języka obcego do komunikacji międzykulturowej
Лилия Силкович
Минский государственный лингвистический университет, Кафедра лингводидактики и методики обучения иностранным языкамAbstrakt
Artykuł daje wgląd w kilka podstawowych wskazówek koncepcyjnych dotyczących tego, jak zaprojektować uniwersytecki podręcznik do języków obcych jako narzędzie rozwijania kompetencji międzykulturowej komunikacji uczniów. Zdefiniowano podstawowe podejścia metodologiczne i zasady ich tworzenia. Ponadto zaprezentowano nowatorski podręcznik ukierunkowany na przygotowanie przyszłego nauczyciela języków obcych do komunikacji międzykulturowej, zaprojektowany zgodnie z opisanymi wymaganiami.Słowa kluczowe:
podręczniki do nauki w języku obcym, szkolenie w zakresie komunikacji międzykulturowej, zasady projektowania pomocy dydaktycznych, podejścia metodologiczneBibliografia
Azimov E.G., Shchukin A.N., Novyj slovar` metodicheskix terminov i ponyatij (teoriya i praktika obucheniya yazykam), Moskva 2009.
Gudykunst W.B., Towards a Theory of Effective Interpersonal and Intergroup Communication, „International and Intercultural Communication Annual” 1993, vol. 17, pp. 33–71.
Passov E.I., Kommunikativnaya metodika obucheniya inoyazychnomu govoreniyu, Moskva 1985.
Safonova V.V., Silkovich L.A., Exploring the World of Intercultural Communication and Co-operation, Moskva 2019.
Силкович, Л. (2020) „Koncepcyjne podstawy rozwoju pomocy naukowej zorientowanej na przygotowanie przyszłego nauczyciela języka obcego do komunikacji międzykulturowej”, Linguodidactica, 24, s. 255–264. doi: 10.15290/lingdid.2020.24.18.
Лилия Силкович
Минский государственный лингвистический университет, Кафедра лингводидактики и методики обучения иностранным языкам
Минский государственный лингвистический университет, Кафедра лингводидактики и методики обучения иностранным языкам