Profil „dobrego” nauczyciela języka obcego w szkole gimnazjalnej – raport z badań

Krystyna Mihułka

dr hab. Krystyna Mihułka, prof. UR - Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Germańskiej

Joanna Chojnacka-Gärtner

dr Joanna Chojnacka-Gärtner - Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie, Wydział Filologiczny, Katedra Badań nad Uczeniem się i Nauczaniem Języków Obcych


Abstrakt

Celem artykułu jest ukazanie profilu „dobrego” nauczyciela języka obcego w szkole gimnazjalnej na podstawie wyników badań przeprowadzonych wśród uczniów wybranych szkół dwóch województw Polski (woj. podkarpackiego, woj. wielkopolskiego). Badanie to jest częścią większego projektu badawczego obejmującego wszystkie typy szkół w Polsce (oprócz wspomnianych gimnazjów, szkoły podstawowe, średnie i wyższe – kierunki neofilologiczne, głównie o specjalizacji nauczycielskiej).

Słowa kluczowe:

cechy osobowościowe, cechy dydaktyczne, cechy glottodydaktyczne

Diekmann A., Empirische Sozialforschung. Grundlagen, Methoden, Anwendungen, Hamburg 2007.

Komorowska H., Metody badań empirycznych w glottodydaktyce, Warszawa 1982.

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2009.

Mihułka K., Chojnacka-Gärtner J., Forschungsbericht zum Profil eines „guten” Fremdsprachenlehrers in der Grundschule, „Studia Niemcoznawcze” 2017, 60, s. 989–1004.

Wilczyńska W., Michońska-Stadnik A., Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie, Kraków 2010.


Opublikowane
2017-12-30


Mihułka, K. i Chojnacka-Gärtner, J. (2017) „Profil «dobrego» nauczyciela języka obcego w szkole gimnazjalnej – raport z badań”, Linguodidactica, 21, s. 205–219. doi: 10.15290/lingdid.2017.21.15.

Krystyna Mihułka 
dr hab. Krystyna Mihułka, prof. UR - Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Germańskiej
Joanna Chojnacka-Gärtner 
dr Joanna Chojnacka-Gärtner - Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie, Wydział Filologiczny, Katedra Badań nad Uczeniem się i Nauczaniem Języków Obcych