Profile of a ‘good’ foreign language teacher in a junior high school – research report

Krystyna Mihułka

dr hab. Krystyna Mihułka, prof. UR - Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Germańskiej

Joanna Chojnacka-Gärtner

dr Joanna Chojnacka-Gärtner - Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie, Wydział Filologiczny, Katedra Badań nad Uczeniem się i Nauczaniem Języków Obcych


Abstract

The aim of this article is to present the profile of a ‘good’ foreign language teacher in junior high schools based on the results of the study conducted among pupils of selected junior high schools in two voivodeships of Poland, namely Podkarpackie Voivodeship and Wielkopolska Voivodeship. This study is part of a larger research project covering all types of schools in Poland. Apart from the above-mentioned junior high schools, primary schools, secondary schools as well as universities (neophilological degree courses, in particular those with teaching specialisation) are also included in this study.

Keywords:

personality traits, didactic characteristics, glottodidactic characteristics

Diekmann A., Empirische Sozialforschung. Grundlagen, Methoden, Anwendungen, Hamburg 2007.

Komorowska H., Metody badań empirycznych w glottodydaktyce, Warszawa 1982.

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2009.

Mihułka K., Chojnacka-Gärtner J., Forschungsbericht zum Profil eines „guten” Fremdsprachenlehrers in der Grundschule, „Studia Niemcoznawcze” 2017, 60, s. 989–1004.

Wilczyńska W., Michońska-Stadnik A., Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie, Kraków 2010.


Published
2017-12-30


Mihułka, K. and Chojnacka-Gärtner, J. (2017) “Profile of a ‘good’ foreign language teacher in a junior high school – research report”, Linguodidactica, 21, pp. 205–219. doi: 10.15290/lingdid.2017.21.15.

Krystyna Mihułka 
dr hab. Krystyna Mihułka, prof. UR - Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Germańskiej
Joanna Chojnacka-Gärtner 
dr Joanna Chojnacka-Gärtner - Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie, Wydział Filologiczny, Katedra Badań nad Uczeniem się i Nauczaniem Języków Obcych