Profile of a ‘good’ foreign language teacher in a junior high school – research report
Krystyna Mihułka
dr hab. Krystyna Mihułka, prof. UR - Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii GermańskiejJoanna Chojnacka-Gärtner
dr Joanna Chojnacka-Gärtner - Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie, Wydział Filologiczny, Katedra Badań nad Uczeniem się i Nauczaniem Języków ObcychAbstract
The aim of this article is to present the profile of a ‘good’ foreign language teacher in junior high schools based on the results of the study conducted among pupils of selected junior high schools in two voivodeships of Poland, namely Podkarpackie Voivodeship and Wielkopolska Voivodeship. This study is part of a larger research project covering all types of schools in Poland. Apart from the above-mentioned junior high schools, primary schools, secondary schools as well as universities (neophilological degree courses, in particular those with teaching specialisation) are also included in this study.
Keywords:
personality traits, didactic characteristics, glottodidactic characteristicsReferences
Diekmann A., Empirische Sozialforschung. Grundlagen, Methoden, Anwendungen, Hamburg 2007.
Komorowska H., Metody badań empirycznych w glottodydaktyce, Warszawa 1982.
Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2009.
Mihułka K., Chojnacka-Gärtner J., Forschungsbericht zum Profil eines „guten” Fremdsprachenlehrers in der Grundschule, „Studia Niemcoznawcze” 2017, 60, s. 989–1004.
Wilczyńska W., Michońska-Stadnik A., Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie, Kraków 2010.
dr hab. Krystyna Mihułka, prof. UR - Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Germańskiej
dr Joanna Chojnacka-Gärtner - Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie, Wydział Filologiczny, Katedra Badań nad Uczeniem się i Nauczaniem Języków Obcych