The use of news websites in developing the speaking skills in German as a foreign language

Beata Głowińska

Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Humanistyczny, Instytut Filologii Obcych


Abstract

The article discusses the question of using news websites in teaching German as a foreign language to students of German philology. The article encourages reflection on the usefulness of texts available on-line as teaching materials and presents some practical solutions aimed at developing speaking skills at an advanced level of proficiency in a foreign language.

Keywords:

news websites, content, German, accessibility

Adamczak-Krysztofowicz S., Teksty autentyczne jako źródło interkulturowej kompetencji komunikacyjnej, „Neofilolog” 2004, nr 25.

Arabski J., Przyswajanie języka obcego i pamięć werbalna, Katowice 1997.

Chodkiewicz H., Nauczanie języka przez treść: założenia i rozwój koncepcji, „Lingwistyka Stosowana” 2011, nr 4.

Ciepielewska L., Muttersprache im Fremdsprachenunterricht – mehr als ein Ausweichmanöver?, „Glottodidactica” 2008, t. 34.

Górecka J., Korzystanie z internetowych zasobów a rozwijanie osobistej kompetencji komunikacyjnej w nauczaniu/uczeniu się na poziomie zaawansowanym. Kompetencje warsztatowe nauczyciela języków obcych, [w:] Problemy współczesnej dydaktyki języków obcych, M. Pawlak (red.), Poznań-Kalisz 2009.

Lisiecka-Czop M., Ins Netz gelockt – phraseologische Online-Wörterbücher, „Lingwistyka Stosowana” 2013, nr 7.

Mac A., Zum Einsatz von authentischem Quellenmaterial im Fremdsprachenunterricht am Beispiel von Fernsehnachrichten, „Glottodidactica” 2011, t. 37.

Pisarek W., Nowa retoryka dziennikarska, Kraków 2002.

Poniatowicz Ł., O efektywność nauczania języka obcego na etapie zaawansowanym, „Lingoudidactica” 2010, t.14.

Rechcińska J., Wiadomosci TVP jako przejaw manipulacji w serwisie informacyjnym, „Jezykoznawstwo” 2007, nr 1.

Skowronek B., Deutsch als Fremdsprache, ökokratisches Konzept, „Glottodidactica” 2011, t. 37.

Szymoniak K., Między gazetą a internetem – nowe gatunki dziennikarskie, paragatunki czy hybrydy?, „Język, Komunikacja, Informacja” 2008, nr 3.

Targońska J., Lexikalische Kompetenz – ein Plädoyer für eine breitere Auffassung des Begriffs, „Glottodidactica” 2011, t. 37.

Trancygier-Koczuk Z., Motywacja do nauki języka obcego, „Linguodidactica” 2010, t. 14.

Widła H., Skuteczność nauczania drugiego języka obcego – próba zastosowania wyników badań w praktyce, „Lingwistyka Stosowana” 2011, nr 4.


Published
2015-12-30


Głowińska, B. (2015) “The use of news websites in developing the speaking skills in German as a foreign language”, Linguodidactica, 19, pp. 39–50. doi: 10.15290/lingdid.2015.19.03.

Beata Głowińska 
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Humanistyczny, Instytut Filologii Obcych