W artykule prezentowane jest sedno podejścia metodycznego oraz analiza
podstawowych i najbardziej perspektywicznych podejść w nauczaniu prozodii
języków obcych. Autor przedstawia podstawy dla klasyfikacji podejść lingwodydaktycznych
z wykorzystaniem analizy porównawczej podejść już istniejących
w nauczaniu języków obcych, udowadnia skuteczność aktywnego i funkcjonalnego podejść w nauczaniu prozodii. Omawiając podejścia lingwodydaktyczne autor
zwraca szczególną uwagę na uniwersalne lingwistyczne zasady kształtowania
mowy oraz cechy szczególne konkretnego języka obcego.
Галыня, И. В. (2014) „Lingwodydaktyczne podejście w nauczaniu prozodii języków obcych”, Linguodidactica, 18, s. 29–37. doi: 10.15290/lingdid.2014.18.03.
"Projekt finansowany w ramach programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod nazwą „Wsparcie dla czasopism naukowych" w latach 2019-2020, numery umów: 401/WCN/2019/1, 402/WCN/2019/1, 407/WCN/2019/1"