Lingwodydaktyczne podejście w nauczaniu prozodii języków obcych

Ирина В. Галыня

Минский государственный лингвистический университет


Abstrakt

W artykule prezentowane jest sedno podejścia metodycznego oraz analiza podstawowych i najbardziej perspektywicznych podejść w nauczaniu prozodii języków obcych. Autor przedstawia podstawy dla klasyfikacji podejść lingwodydaktycznych z wykorzystaniem analizy porównawczej podejść już istniejących w nauczaniu języków obcych, udowadnia skuteczność aktywnego i funkcjonalnego podejść w nauczaniu prozodii. Omawiając podejścia lingwodydaktyczne autor zwraca szczególną uwagę na uniwersalne lingwistyczne zasady kształtowania mowy oraz cechy szczególne konkretnego języka obcego.

Słowa kluczowe:

approach, approach to learning, activity approach, behaviorism, conscious approach, functional approach, prosodic features, skills


Opublikowane
2014-12-30


Галыня, И. В. (2014) „Lingwodydaktyczne podejście w nauczaniu prozodii języków obcych”, Linguodidactica, 18, s. 29–37. doi: 10.15290/lingdid.2014.18.03.

Ирина В. Галыня 
Минский государственный лингвистический университет