ESP TESTING IN THE EYES OF POLISH TERTIARY TEACHERS
Agnieszka Dudzik
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku Studium Języków Obcychhttps://orcid.org/0000-0003-0908-0214
Agnieszka Dzięcioł-Pędich
Uniwersytet w Białymstoku Studium Praktycznej Nauki Języków Obcychhttps://orcid.org/0000-0002-2292-4111
Joanna Kic-Drgas
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Collegium Novum, Wydział NeofilologiiInstytut Lingwistyki Stosowanej UAMhttps://orcid.org/0000-0002-8133-9190
Abstrakt
Testowanie znajomości języków specjalistycznych stanowi znaczne wyzwanie dla nauczycieli pracujących na uczelniach wyższych, co wynika z potrzeby opracowania odpowiednich narzędzi oceny wiadomości językowych i specjalistycznych w obszarze języka specjalistycznego. Dodatkową trudność stanowi wybór konkretnych umiejętności i kompetencji językowych, które powinny być testowane w poszczególnych dziedzinach działalności akademickiej lub zawodowej. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie badania przeprowadzonego wśród nauczycieli angielskiego języka specjalistycznego praktykujących w wielu instytucjach edukacyjnych w Polsce, mającego określić trudności i wyzwania stojące w zakresie testowania znajomości języków specjalistycznych.
Słowa kluczowe:
testowanie w nauczaniu języka angielskiego specjalistycznego, wyzwania, polscy nauczyciele języka angielskiego specjalistycznego, kursy języka specjalistycznego na uczelniach wyższychBibliografia
Alderson J. C., Testing and its Administration in ESP, [w:] ESP in the Classroom: Practice and Evaluation, D. Chamberlain, R. J. Baumgardner (red.), Oxford 1988, s. 87–97.
Bucur N.-F., Neagu C., The limits of ESP tests, “Challenges of the Knowledge Society” 2015, 5 (1), s. 898–901.
Douglas D., ESP and Assessment, [w:] The Handbook of English for Specific Purposes, B. Paltridge, S. Starfield (red.), Oxford 2013, s. 367–383.
Dudley-Evans T., St. John M. J., Developments in English for Specific Purposes, Cambridge 1998.
Gajewska D., Sowa M., LSP, FOS, Fachsprache... Dydaktyka języków specjalistycznych, Lublin 2014.
Grygiel M., In Search of a Theory of Business English, [w:] LSP Perspectives, B. Kępska-Borkowska, G. Gwóźdź, P. Mamet (red.), Dąbrowa Górnicza 2015, s. 75–87.
Heaton J. B., Writing English Language Tests, London – New York 1988.
Komorowska H., Metody nauczania języków obcych, Warszawa 2009.
Kępska-Borkowska B., Gwóźdź G., Mamet P., LSP Perspectives, Dąbrowa Górnicza 2015.
Omaggio A. C., Teaching Language in Context. Proficiency-Oriented Instruction, Boston, Mass. 1986.
Sendur M. A., Gajewska E., Ocenianie w nauczaniu języków obcych zorientowanym na cele ogólne a ocenianie w nauczaniu zorientowanym na cele zawodowe, “Języki Obce w Szkole” 2015, 3, s. 49–53.
Tratnik A., Key Issues in Testing English for Specific Purposes, “Scripta Manent” 2008, 4 (1), s. 3–13.
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku Studium Języków Obcych https://orcid.org/0000-0003-0908-0214
Uniwersytet w Białymstoku Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych https://orcid.org/0000-0002-2292-4111
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Collegium Novum, Wydział NeofilologiiInstytut Lingwistyki Stosowanej UAM https://orcid.org/0000-0002-8133-9190