ESP TESTING IN THE EYES OF POLISH TERTIARY TEACHERS

Agnieszka Dudzik

Uniwersytet Medyczny w Białymstoku Studium Języków Obcych
https://orcid.org/0000-0003-0908-0214

Agnieszka Dzięcioł-Pędich

Uniwersytet w Białymstoku Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
https://orcid.org/0000-0002-2292-4111

Joanna Kic-Drgas

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Collegium Novum, Wydział NeofilologiiInstytut Lingwistyki Stosowanej UAM
https://orcid.org/0000-0002-8133-9190


Анотація

The field of ESP language testing seems to represent significant challenges for trainers. The challenges frequently lie in developing reliable assessment tools, balancing background knowledge and language proficiency in ESP tests, or choosing specific language skills and competencies which ought to be tested in particular fields of academic or professional activity. The aim of this article is to report on a study conducted among ESP teachers practising in a number of educational institutions in Poland. The research sought to investigate what challenges ESP teachers face in designing tests in the context of the subject specific approach in foreign language instruction.

Ключові слова:

EPS testing, tertiary education, challenges, Polish ESP teachers, tertiary language courses

Alderson J. C., Testing and its Administration in ESP, [w:] ESP in the Classroom: Practice and Evaluation, D. Chamberlain, R. J. Baumgardner (red.), Oxford 1988, s. 87–97.

Bucur N.-F., Neagu C., The limits of ESP tests, “Challenges of the Knowledge Society” 2015, 5 (1), s. 898–901.

Douglas D., ESP and Assessment, [w:] The Handbook of English for Specific Purposes, B. Paltridge, S. Starfield (red.), Oxford 2013, s. 367–383.

Dudley-Evans T., St. John M. J., Developments in English for Specific Purposes, Cambridge 1998.

Gajewska D., Sowa M., LSP, FOS, Fachsprache... Dydaktyka języków specjalistycznych, Lublin 2014.

Grygiel M., In Search of a Theory of Business English, [w:] LSP Perspectives, B. Kępska-Borkowska, G. Gwóźdź, P. Mamet (red.), Dąbrowa Górnicza 2015, s. 75–87.

Heaton J. B., Writing English Language Tests, London – New York 1988.

Komorowska H., Metody nauczania języków obcych, Warszawa 2009.

Kępska-Borkowska B., Gwóźdź G., Mamet P., LSP Perspectives, Dąbrowa Górnicza 2015.

Omaggio A. C., Teaching Language in Context. Proficiency-Oriented Instruction, Boston, Mass. 1986.

Sendur M. A., Gajewska E., Ocenianie w nauczaniu języków obcych zorientowanym na cele ogólne a ocenianie w nauczaniu zorientowanym na cele zawodowe, “Języki Obce w Szkole” 2015, 3, s. 49–53.

Tratnik A., Key Issues in Testing English for Specific Purposes, “Scripta Manent” 2008, 4 (1), s. 3–13.

##plugins.themes.libcom.download##

Опубліковано
2019-03-05


Dudzik, A. ., Dzięcioł-Pędich, A. . і Kic-Drgas, J. . (2019) «ESP TESTING IN THE EYES OF POLISH TERTIARY TEACHERS», Linguodidactica, 23, с. 21–34. doi: 10.15290/lingdid.2019.23.02.

Agnieszka Dudzik 
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku Studium Języków Obcych https://orcid.org/0000-0003-0908-0214
Agnieszka Dzięcioł-Pędich 
Uniwersytet w Białymstoku Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych https://orcid.org/0000-0002-2292-4111
Joanna Kic-Drgas 
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Collegium Novum, Wydział NeofilologiiInstytut Lingwistyki Stosowanej UAM https://orcid.org/0000-0002-8133-9190