SZKOŁY I NAUCZANIE PROFILOWANE NA PRZYKŁADZIE KSZTAŁCENIA JĘZYKOWEGO – ZAŁOŻENIA PRZYGOTOWAWCZE
Марина Геннадьевна Гец
Минский государственный лингвистический университет Кафедра лингводидактики и методики обучения иностранным языкамhttps://orcid.org/0000-0002-3939-0494
Abstrakt
Autorka omawia historię i etapy rozwoju idei edukacji profilowanej na przykładzie kształcenia językowego na Białorusi. Analizie poddano procedurę tworzenia klas profilowanych w ogólnokształcących szkołach średnich, w tym w gimnazjach i liceach. Przykłady współczesnego profilowanego nauczania języków obcych ilustrują potrzebę nadania profilowaniu statusu innowacyjnego i nieodwracalnego procesu.
Słowa kluczowe:
kształcenie językowe, uczanie profilowane, zajęcia fakultatywne, klastry, podejście oparte na kompetencjach language educationBibliografia
Electronnaya platforma k fakultativnomu kursu po angliiskomu yazyku, «Kommunikativnaya grammatika», [online], https://sites.google.com/site/learnenglishmyenglishlab/home, [dostęp: 08.10.2018].
Pedagogicheskiye klastery v Belarusi, [online], http://mir.pravo.by/library/news/different/ped-klastery/, [dostęp: 09.10.2018].
Normativno-metodicheskoie obespecheniye profilnogo obucheniya, [online], http://adu.by/?p=5150, [dostęp: 02.10.2018].
Electronnaya platforma k fakultativnomu kursu po angliiskomu yazyku, «Kommunikativna grammatika», [online], https://sites.google.com/site/learnenglishmyenglishlab/home, [dostęp: 08.10.2018].
Pedagogicheskiye klastery v Belarusi, [online], http://mir.pravo.by/library/news/different/ped-klastery/, [dostęp: 09.10.2018].
Normativno-metodicheskoie obespecheniye profilnogo obucheniya, [online], http://adu.by/?p=5150, [dostęp: 02.10.2018].
Минский государственный лингвистический университет Кафедра лингводидактики и методики обучения иностранным языкам https://orcid.org/0000-0002-3939-0494