Edukacyjna działalność Towarzystwa Przyjaciół Ziemi Wileńsko-Nowogródzkiej w Szczytnie w kontekście międzykulturowym

Adam Bielinowicz

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Teologii, Katedra Nauk o Rodzinie


Abstrakt

For twenty-seven years the Society of Friends of the Land of Vilnius and Novgorod in Szczytno has been carrying out a mission of education and transfer of values that are embedded in an intercultural context. The article presents the historical outline of the association’s activities, including the activities that contribute to the upbringing of the young generation and the shaping of appropriate attitudes in intercultural education.

Słowa kluczowe:

edukacja, wychowanie, kultura, Kresy, pogranicze

Arbatowski R., 2004, Sympozjum kresowe w szczycieńskim LO. Syberia wczoraj i dziś, „Kurek Mazurski” nr 46, s. 14–15.

Autor nieznany, Studium Nauczania Jana Pawła II, „Posłaniec Warmiński” nr 6, 2006, s. 4.

Bruner J., 2006, Kultura edukacji, Kraków.

Choromańska M., 2002, Noworoczne spotkanie, „Kurek Mazurski” nr 5.

Kopiczko A., 2007, Duchowieństwo katolickie diecezji warmińskiej w latach 1945–1992, część 2: słownik, Olsztyn.

Kułakowska E., 2005, Jubileuszowe plany, „Kurek Mazurski” nr 9, s. 11.

Kułakowska E., 2005, Sympozjum kresowe w LO. Kresowa tożsamość, „Kurek Mazurski” nr 11, s. 2.

Kułakowska E., 2010, Kresy piękne, sentymentalne, tajemnicze..., „Kurek Mazurski” nr 24, s. 8, a.

Kułakowska E., 2010, Sympozjum poświęcone syberyjskim losom polskich dzieci, Poruszająca lekcja historii, „Kurek Mazurski” nr 431.

Kułakowska E., 2013, Sympozjum poświęcone 70. Rocznicy zbrodni wołyńskiej. Bezmiar tragedii, „Kurek Mazurski” nr 43, 2013.

Kułakowska E., 2016, Kaziukowy debiut, „Kurek Mazurski” nr 7.

Lachowicz L., 2004, Kaplica Matki Boskiej Ostrobramskiej, „Ecclesia Nostra” nr 10, s. 3.

Markiewicz T., 2004, X jubileuszowe dni kresowe w Szczytnie. Smak razowego chleba, „Kurier Wileński” nr 115, s. 8.

Nikitorowicz J., 2014, Koncepcja człowieka pogranicza kultur w kontekście współczesnych wyzwań edukacji międzykulturowej, [w:] Współczesne konteksty pedagogiki międzykulturowej, Olsztyn, s. 39–54.

Surgał J., 2006, Studium nauczania Jana Pawła II, „Ecclesia Nostra” nr 4, s. 20.

Trempała E., 1990, Funkcjonowanie i kierunki rozwoju edukacji równoległej w polskim systemie oświaty, Bydgoszcz.

Wiszniewska K., 2003, Sympozjum kresowe, „Kurek samorządowy” nr 8, s. 1.

Wojnicz F., Protokół z założycielskiego zebrania Klubu Przyjaciół Ziemi Wileńsko-Nowogrodzkiej, Kronika TPZWN t. 1, lata 1990–2001.

Zieliński I., 2010, Wieczór z wileńskim poetą, „Kurek Mazurski” nr 47.

Strona internetowa Towarzystwa Przyjaciół Ziemi Wileńsko-Nowogródzkiej w Szczytnie, http://www.oo77.republika.pl/cele.htm (dostęp 12.10.2017).

Strona internetowa „Kurka Mazurskiego” http://kurekmazurski.pl (dostęp 13.10.2017).

Pobierz

Opublikowane
2018-12-30


Bielinowicz, A. (2018) „Edukacyjna działalność Towarzystwa Przyjaciół Ziemi Wileńsko-Nowogródzkiej w Szczytnie w kontekście międzykulturowym”, Studia Wschodniosłowiańskie, 18, s. 321–333. doi: 10.15290/sw.2018.18.22.

Adam Bielinowicz 
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Teologii, Katedra Nauk o Rodzinie