O sztuce, której nie ma. Dlaczego Różewicz nie napisał dramatu o Walerianie Łukasińskim?

Sawicka-Mierzyńska Katarzyna

Uniwersytet w Białymstoku



Abstrakt

The paper contains the answer to the question why Tadeusz Różewicz did not realize his intention to write a play about Walerian Łukasiński, Polish patriot, who spent 46 years in a Russian prison, for many years with the ban on communication. In order to give it, the author analyzes the relation of poetry, silence and sacrum in Różewicz’s literary works and his author’s expressions, formulating a thesis that not having written a play on Łukasiński was a manifestation of the poet’s maximalism: searching for
an expression of tragism, and especially the prisoner’s silence, he preferred to leave them in the sphere of silence, beyond the word.


Pobierz

Opublikowane
2010-06-16



Sawicka-Mierzyńska Katarzyna  
Uniwersytet w Białymstoku



Licencja

Artykuły opublikowane w czasopiśmie "Białostockie Studia Literaturoznawcze" na platformie należącej do Uniwersytetu w Białymstoku są udostępniane na licencji CC-BY-SA 4.0  (Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0)

Tym samym wszyscy zainteresowani są uprawnieni do korzystania z utworów opublikowanych pod następującymi warunkami:

1) uznanie autorstwa czyli obowiązek podania wraz z rozpowszechnianym utworem informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, doi) oraz samej licencji na tych samych warunkach, 2) wolno rozpowszechniać utwory zależne jedynie na licencji identycznej do tej, na jakiej udostępniono utwór oryginalny.

Uniwersytet w Białymstoku zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).

Autor zachowuje prawa majątkowe, ale udziela zgody Uniwersytetowi w Białymstoku na wykorzystanie dzieła.