Między mową kwiatów a mową tańca, czyli jak wysłowić kobiecość poprzez flamenco (o Mowie kwiatów w realizacji teatru FlamencoArte Nadii Mazur)

Agnieszka Przybyszewska

Katedra Teorii Literatury, Uniwersytet Łódzki


Abstrakt

This paper interprets a flamenco piece The Language of Flowers first performed by Nadia Mazur’s FlamencoArte Theatre in November 2012. The article offers the reading of the F.G. Lorca’s play Doña Rosita the Spinster and shows how different aesthetic elements such as dance, singing, guitar play, theatrical signs convey artistic expression. The author attempts to evaluate the semiotic interplay of Lorca’s work and flamenco. She observes that Mazur’s choreography by no means simplifies the original text. Nor does it diminish the Andalusia of the early twentieth century in its socio-historical context. What is emphasized here is the artist’s idiosyncratic constant entanglement with flamenco. Finally, the article addresses Lorca’s own theoretical commentary.

Słowa kluczowe:

Federico García Lorca, Nadia Mazur, FlamencoArte, Doña Rosita the Spinster, The Language of Flowers, flamenco, flamenco dance theatre

Pobierz

Opublikowane
2017-05-15



Agnieszka Przybyszewska 
Katedra Teorii Literatury, Uniwersytet Łódzki



Licencja

Artykuły opublikowane w czasopiśmie "Białostockie Studia Literaturoznawcze" na platformie należącej do Uniwersytetu w Białymstoku są udostępniane na licencji CC-BY-SA 4.0  (Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0)

Tym samym wszyscy zainteresowani są uprawnieni do korzystania z utworów opublikowanych pod następującymi warunkami:

1) uznanie autorstwa czyli obowiązek podania wraz z rozpowszechnianym utworem informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, doi) oraz samej licencji na tych samych warunkach, 2) wolno rozpowszechniać utwory zależne jedynie na licencji identycznej do tej, na jakiej udostępniono utwór oryginalny.

Uniwersytet w Białymstoku zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).

Autor zachowuje prawa majątkowe, ale udziela zgody Uniwersytetowi w Białymstoku na wykorzystanie dzieła.