Nowy katastrofizm. O poemacie "Trzecia część" Krzysztofa Koehlera

Marzena Woźniak-Łabieniec

Uniwersytet Łódzki


Abstrakt

In the classical current of Polish lyrical poetry, formed after 1989, strong catastrophic elements have recently emerged. This article is an attempt at demonstrating how catastrophism has become the crucial construction principle of the poem Trzecia część [Third part] of Krzysztof Koehler, one of the most important classicizing authors of new lyrical poetry. Building a catastrophic vision of the modern world, the poet-classicist reaches for tradition, refers to T.S. Eliot’s way of representation and conducts a hidden dialogue with the just post-war poetry of Czesław Miłosz.

Słowa kluczowe:

classicism after 1989, catastrophism, Krzysztof Koehler, polish lyrical poetry after 1989

Pobierz

Opublikowane
2013-05-02



Marzena Woźniak-Łabieniec 
Uniwersytet Łódzki



Licencja

Artykuły opublikowane w czasopiśmie "Białostockie Studia Literaturoznawcze" na platformie należącej do Uniwersytetu w Białymstoku są udostępniane na licencji CC-BY-SA 4.0  (Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0)

Tym samym wszyscy zainteresowani są uprawnieni do korzystania z utworów opublikowanych pod następującymi warunkami:

1) uznanie autorstwa czyli obowiązek podania wraz z rozpowszechnianym utworem informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, doi) oraz samej licencji na tych samych warunkach, 2) wolno rozpowszechniać utwory zależne jedynie na licencji identycznej do tej, na jakiej udostępniono utwór oryginalny.

Uniwersytet w Białymstoku zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).

Autor zachowuje prawa majątkowe, ale udziela zgody Uniwersytetowi w Białymstoku na wykorzystanie dzieła.