Strategie przyswajania słownictwa (VLS) przez studentów filologii

Elżbieta Zawadowska-Kittel

Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
https://orcid.org/0000-0002-7905-4735


Abstrakt

Celem artykułu jest zaprezentowanie problematyki strategii przyswajania słownictwa przez studentów filologii. W części pierwszej przedstawiono najważniejsze aspekty zagadnienia, w drugim wyniki badań empirycznych, których celem było ustalenie, jakich strategii używają studenci filologii i jakie czynniki determinują ich wybór.

Słowa kluczowe:

Strategie przyswajania słownictwa, strategie społeczne, strategie zapamiętywania, strategie kognitywne, strategie metakognitywne

Baruah, T. (1991): The English Teacher’s Handbook. New York.

Cohen, A. (2011): “L2 Learner strategies”. in: Hinkel, E. Handbook of research in second language teaching and learning. Abingdon, 681–698.

Cohen, A. (2012): ”Strategies: the interface of styles, strategies and motivation on tasks”. in: Mercer, S. (ed.) Language learning psychology: Research, theory and pedagogy. Basingtoke, 136–150.

Coste, D. et al (2003): Common European Framwork of Reference. Strasbourg.

Corson, D. J. (1995): Using English Words. Dodrecht.

Droździał-Szelest, K. (2004): “Strategie uczenia się języka obcego: badania a rzeczywistość edukacyjna”, in: Pawlak, M. (ed.) Autonomia w nauce języka obcego Poznań, 31–43.

Laufer, B. (2004): Vocabulary in a Second Language. Amsterdam/Philadelphia.

Nation, I. (1990): Teaching and Learning Vocabulary. Massachussets.

Nation, I. (2001): Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge.

O’Malley, J.M et al (1990): Learning Strategies in Second Language. Cambridge.

Oxford, R. (1990): Language Learning Structures: What every teacher should know? Boston.

Oxford, R. (2003): Language Learning Styles and Strategies: an overview. Oxford.

Pawlak, M. (2011): “Individual Laerner Differences in Second Language Acquisition”, in: Arabski, J. and Wojtaszek, A. (ed.) Individual Learner Differences in Second Language Acquistion. Bristol, 17–32.)

Schmitt, N. (2000): Vocabulary in Language Teaching. Cambridge.

Wilkins, D. A. (1972): Linguistics and Language Teaching. London.


Opublikowane
2019-12-30


Zawadowska-Kittel, E. (2019) „Strategie przyswajania słownictwa (VLS) przez studentów filologii”, Białostockie Archiwum Językowe, (19), s. 415–437. doi: 10.15290/baj.2019.19.24.

Elżbieta Zawadowska-Kittel 
Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach https://orcid.org/0000-0002-7905-4735