Śmierć i sztuka przy kawiarnianym stoliku. O kilku wierszach Wisławy Szymborskiej
Dariusz Kulesza
Uniwersytet w BiałymstokuAbstrakt
The author of the sketch presents W. Szymborska’s poetry, searching for its essence in post-October (1956) “I don’t know”, brought from the therapeutic function (genetically anti-socialist-realist) to the cafe attitude consequently realized by the poet, and even the entertaining one (Rymowanki dla dużych dzieci... / Rhymes for Big Kids). In addition, in the text this strategy (more epistemological than social) underwent a trial of reality, i.e. the confrontation with death. All that has been done, so that in
the ending it could be placed in the context of what, in an overly high-flown way, can be called history (theory) of art according to Wisława Szymborska.
Uniwersytet w Białymstoku
Licencja
Artykuły opublikowane w czasopiśmie "Białostockie Studia Literaturoznawcze" na platformie należącej do Uniwersytetu w Białymstoku są udostępniane na licencji CC-BY-SA 4.0 (Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0)
Tym samym wszyscy zainteresowani są uprawnieni do korzystania z utworów opublikowanych pod następującymi warunkami:
1) uznanie autorstwa czyli obowiązek podania wraz z rozpowszechnianym utworem informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, doi) oraz samej licencji na tych samych warunkach, 2) wolno rozpowszechniać utwory zależne jedynie na licencji identycznej do tej, na jakiej udostępniono utwór oryginalny.
Uniwersytet w Białymstoku zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Autor zachowuje prawa majątkowe, ale udziela zgody Uniwersytetowi w Białymstoku na wykorzystanie dzieła.